A A A

Pacientu drošībai – identifikācijas aproces 

Drukāt
24.02.2016

Pacientu drošībai Vidzemes slimnīca ar 1. martu ievieš pacientu identifikācijas aproces. Tās paredzētas visiem stacionētajiem pacientiem - dienas stacionāra, visiem neatliekamās medicīniskās palīdzības un uzņemšanas nodaļas pacientiem. Šādas aproces jau tiek izmantotas Rīgas Stradiņa klīniskajā universitātes slimnīcā un Bērnu klīniskajā universitātes slimnīcā. Šāda prakse tiek izmantota gandrīz visās attīstītajās Eiropas valstīs.

 

“Šo aproču mērķis ir pārliecināties par pacienta identitāti visā ārstniecības procesā. Tā paaugstinot pacientu drošību, kā arī ārstēšanas un aprūpes kvalitāti. Nereti slimnīcā tiek ievesti un ārstējas pacienti, kuri paši nav spējīgi nosaukt savu vārdu. Šajos gadījumos par identifikācijas avotu kalpos aproce, lai ārstēšanās un aprūpes procesa laikā – no reģistrēšanās līdz izrakstīšanās brīdim – pacients saņemtu tieši viņam paredzētos izmeklējumus, medikamentus un terapiju,” skaidro Vidzemes slimnīcas Attīstības nodaļas vadītāja Jolanta Vaido-Zālīte.

Aproce ir baltas krāsas plāna plastikāta lente, kurai virsū uzdrukāts pacienta vārds, uzvārds un slimības vēstures numurs. Jaundzimušajiem uz aproces tiek uzrakstīts mātes vārds, uzvārds, slimības vēstures numurs un dzimums, bet dvīņu gadījumā – arī bērnu secība. Pacientam ar alerģisku reakciju, kas norādīta viņa medicīniskajā dokumentācijā, uz aproces tiks uzlīmēta sarkana brīdinājuma etiķete. Aproce, ko pacientam apliek ap roku, ir ūdensizturīga, nesatur iebūvētas mikroierīces vai biometriskus datus, tāpēc tā nesagādās nekādas neērtības.

Personāls pacienta identifikāciju veic vairākkārt – pirms katras ķirurģiskās manipulācijas, procedūras un medikamentu saņemšanas, izmeklējumiem, asins vai tās komponentu ievades, kā arī pirms pacienta transportēšanas un citām aprūpes darbībām. Izrakstoties no slimnīcas, pacients aproci var noņemt, pārgriežot to ar šķērēm.

 “Pasaules pētījumi un pieredze arī Latvijā liecina, ka medicīnā kļūdas gadās, piemēram, medikamentu ievadīšanā, tāpēc svarīgs ir ikviens līdzeklis, kas spēj mazināt kļūdu cēloņus,” uzsver J.Vaido-Zālīte.

Informāciju sagatavoja:
Benita Brila
SIA "Vidzemes slimnīca"
Sabiedrisko attiecību speciāliste
Tālr.: 64202618, 27887706
E-pasts: benita.brila@vidzemesslimnica.lv